tisdag 26 september 2017

Höstens färger och form.

 Gör väl som de flesta, planterar lite höstblommor. September blev inte så varm och solig som jag hoppats på men oktober är kvar.
 Inreder med varmare färger och tänder mer ljus. Köpte nya ljusstakar modell större i guld. Passar bra på flygeln.
 Ljuspåsar fick sin plats på matbordet i lördags när vi hade Kräftskiva/fest.
 Sonen och jag går på keramikkurs, så kul att pröva olika tekniker. Här är det sonen som skulpterar ett ansikte av en klump lera. Jag har mest prövat kavling med spets, format och klämt.
 Dessa tre pumpor/frökapslar har jag format. Dessa ska brännas först sen ska jag glasera. Jag har även gjort ett skärbräde och två fat en vas och ett ljushus.
 Plockade in lite av hösten och gjorde ett arrangemang.
Dessa pumpor har jag inte gjort, dom är köpta. Tycker om formen, lite oregelbunden.
 Igår kväll var jag och mannen barnvakter åt Tilda och Lukas. Här är Tilda med när hennes kusin döps, lilla Majken. Tilda är ett litet frö hon är överallt och ingenstans.
Blommor och ljus förgyller hela året inte bara när höststormar viner. Snart dax att bege sej till jobbet och vara där i 24 timmar sen hem för att gå på keramikkurs. Frågan är vad jag ska göra denna gång. Finns så mycket kul att sätta händerna i. Ska det bli något juligt som tomtar och stjärnor eller skål/fat. Det blir vad det blir, en stunds avkoppling.

1 kommentar:

  1. Åhhhh har ni kört igång , va kul å vad mycket du hunnit med . Nu när jag jobbar mer dagtidskulle jag kunna tänka mej att gå på nåt sånt med . Kanske finns nåt efter jul ? Ha det så bra på jobbet . Kram B

    SvaraRadera