måndag 16 oktober 2017

Så roligt......

Godmorgon har kommit hem från mitt helgpass, började i lördags och gick av nu på måndags morgon.
 Jag har avslutat min keramik kurs och det var riktigt kul att få arbeta i lera.
 Lampetter var väl inte helt lätt att få till, lite snea och inte så perfekta men det är första gången som jag har gjort något i lera. Kul att lära sej olika moment.

 Dessa frukter , eller vad det nu är har inte bestämt mej kanske pumpor? Kommer säkert att göra fler frukter för det var kul att forma.
 Ett stort fat som skulle bli 4 st men jag ångrade mej och det fick bli endast ett fat. Det är så mycket man vill göra så det är svårt att välja.
 Denna lilla skål blev det sista jag gjorde, och den trodde jag inte skulle bli så bra men jag tycker om den och färgen blev bra.
 Ett stort fågelbad som ska hänga i ett kraftigt rep i något träd i trädgården, eller så gör man en liten plantering i fatet.
 Skärbräda/smörgåsfat.
Något som är säkert är att jag vill gå nya kurser i keramik. Nu vet man lite mer vad man vill göra och tänka mer på att få det snyggt. Glaseringen var en historia för sej. Nu till trädgårdsarbete.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar